Algemene voorwaarden

Essenza is gevestigd aan de Janseniushof 43 te Hilversum, Nederland.

Dit is géén bezoekadres (alleen op afspraak).

 

E-mail: info (@) essenza-biologisch.nl
Telefoon: +31 (0)6 46962022
KvK: 64769291
BTW-nummer: NL143936840B01
IBAN NL71 RABO 0308015584

 

  1. Algemeen
    1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle verkopen en transacties van Essenza en de wederpartij tenzij anders is overeengekomen. De voorwaarden zijn voor een ieder toegankelijk en opgenomen op de internetsite van Essenza. Op verzoek zenden wij je een schriftelijk exemplaar toe.
    2. Door het plaatsen van een bestelling geef je te kennen dat je met de leverings- en betalingsvoorwaarden akkoord gaat. Essenza behoudt zich het recht voor haar leverings- en/of betalingsvoorwaarden na het verstrijken van de looptijd te wijzigen. 
    3. Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen worden de algemene of specifieke voorwaarden of bedingen van derden niet door Essenza erkend.
  2. Aanbod
    • de prijs inclusief belastingen;
    • de eventuele kosten van verzending;
    • de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
    • het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
    • de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst.
    1. Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
    2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
    3. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
    4. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
    5. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
  3. Prijs
    1. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van invoer-, druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van invoer-, druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard.
    2. Prijzen worden binnen de looptijd van de aanbieding niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven. 
    3. Alle vermelde aanbiedingen gelden tot aan de vermelde geldigheidsdatum, doch kunnen door de verkoper vroegtijdig beëindigd worden. De aanbiedingen gelden zolang de voorraad strekt.
  4. Betaling
    • iDEAL - Met een Nederlandse bankrekening via iDEAL.
    • Bancontact/Mister Cash – Met een Belgische bankrekening via Bancontact/Mister Cash
    • Vooruitbetaling - Via een (internationale) overschrijving of telebankieren. Als de betaling door ons ontvangen is, verzenden wij de bestelling binnen 4 werkdagen. Reserveren van artikelen bij vooruitbetaling kan voor maximaal 5 dagen. Indien na deze termijn geen betaling is ontvangen wordt de reservering van het artikel ongedaan gemaakt. Het artikel wordt dan weer in de (web)winkel geplaatst.
    • Achteraf betalen - als je kiest voor ophalen van de producten in de winkel, kan je ervoor kiezen in de winkel te betalen.
    1. Betalingen dienen binnen 5 werkdagen te zijn voldaan d.m.v. de door jou gekozen betaalwijze in de winkelwagen. De voor jou gereserveerde artikelen waarvan wij de betaling niet hebben ontvangen binnen de betalingstermijn gaan automatisch terug de verkoop in zonder overleg tenzij anders is overeengekomen met de klant.
    2. Na een bestelling ontvang je automatisch een e-mail ter bevestiging. In deze e-mail staan de totale kosten vermeld, inclusief verzendkosten. Indien je deze e-mail niet ontvangen hebt binnen 24 uur, neem dan contact op met ons op info@essenza-biologisch.nl.
    3. Je kan betalen op de volgende manieren:
  5. Minimaal bestelbedrag
    1. Essenza hanteert een minimaal bestelbedrag van €15,00 per order.
  6. Verzenden
    1. Zodra wij je bestelling en betaling hebben ontvangen, maken wij de producten klaar voor verzending. Wij streven ernaar bestellingen die op werkdagen voor 14.00 uur zijn geplaatst, nog dezelfde werkdag te verzenden. Mocht dat niet lukken, dan verzenden we de volgende werkdag. Wij versturen je bestelling, stootbestendig verpakt, met pakket post via PostNL. Je kunt je pakketje volgen via de Track & Trace code van PostNL.
    2. Als wij een product onverhoopt niet op voorraad hebben, nemen wij binnen 1 werkdag contact met je op en bespreken we de mogelijkheid om het product bij onze leveranciers te bestellen. Indien dat niet mogelijk is of de levertijd is te lang, mag je kosteloos afzien van de bestelling. We storten dan het overgemaakte bedrag terug op je rekening.
  7. Verzendkosten
    1. Bezorging binnen Hilversum (postcodegebied 1200 t/m 1223) is gratis.
    2. Ophalen van je bestelling (op afspraak) is ook gratis.
    3. We vragen een bijdrage in de verzendkosten van €5,25 (incl. BTW) voor bezorging van pakketjes tot 30 kg in Nederland. Bij een bestelling van boven de €65,- worden geen verzendkosten in rekening gebracht (tenzij het pakket meer dan 30 kg weegt). Voor verzending naar België of Duitsland berekenen we €8,50 per pakket. Neem voor verzending naar andere landen even contact met ons op.
    4. Indien een pakket meer dan 30 kg weegt, rekent PostNL een pallettarief van €70,-.
  8. Verpakking
    1. Wij hergebruiken zoveel mogelijk dozen die wij van onze leveranciers ontvangen. Al onze producten worden zorgvuldig verpakt, om te voorkomen dat producten beschadigd bij je aankomen.
  9. Retouren
    1. Niet goed, geld terug: als een product uit onze webshop onverhoopt niet aan de kwaliteiteisen voldoet, neem dan zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen 14 dagen, contact met ons op (035 7505257 of info@essenza-biologisch.nl). Na overleg kun je het product, voorzien van de originele verpakking, naar ons terugsturen. Wij zullen je voorzien van de benodigde informatie over de retourzending. Zorg ervoor dat de retourzending binnen 30 dagen na aankoop wordt verzonden. Uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van je retourzending krijg je het aankoopbedrag inclusief verzendkosten (indien de gehele bestelling teruggezonden wordt) van ons terug. De retourverzendkosten (€5,75) komen voor jouw rekening.
  10. Garantie en conformiteit
    1. Essenza staat er voor in dat de producten voldoen aan de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
    2. Indien het afgeleverde product niet aan de specificaties voldoet, stel je ons daar zo spoedig mogelijk van op de hoogte.
    3. Als Essenza de klacht gegrond acht, worden na overleg de klant de relevante producten hersteld, vervangen of vergoed.
    4. De aansprakelijkheid van Essenza is altijd beperkt tot een bedrag gelijk aan de aanschafprijs van het product, tenzij er sprake is van opzet of ernstige nalatigheid in de informatievoorziening over het (gebruik van het) product.
  11. Klachtenprocedure
    1. Klachten over een product van Essenza moeten binnen 14 kalenderdagen na ontvangst schriftelijk worden gemeld. Essenza zal haar uiterste best doen de klacht naar tevredenheid van de klant op te lossen. De verplichtingen van Essenza beperken zich tot het vervangen van het product en/of het vergoeden van het reeds betaalde bedrag voor dit product. Essenza is niet aansprakelijk voor eventuele schade die wordt veroorzaakt door of voorkomt uit de klacht.
  12. Geschillencommissie
    1. Klanten kunnen een geschil voorleggen aan een geschillencommissie via het ODR platform (Online Dispute Resolution) van de Europese Unie om middels alternatieve geschillenbeslechting tot een oplossing te komen. Dit kan via deze site http://ec.europa.eu/consumers/odr/ 
  13. Persoonsgegevens
    1. Persoonsgegevens van klanten worden door Essenza verwerkt conform het op de website gepubliceerde privacybeleid.

Je kunt een kopie van deze Algemene Voorwaarden downloaden door hier te klikken.